Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Concert / Artikel 
Echt leuk: Renske Taminiau en het Matangi Quartet
 

"Dit jaar vierden Merel, Zlata en ik mijn verjaardag in Vredenburg Leeuwenbergh, met een sprookjesachtige Sunday Afternoon Jazz door Renske Taminiau en het Matangi Quartet. Van laatstgenoemde zijn mijn hartsvriendinnen en ik al jaren fan. Eigenlijk sinds Merel en ik weg moesten hollen na ons eigen concert op het Dordtse cellofestival, om ze te horen in Chiel Meijerings – toen nog spiksplinternieuwe – Bats From Hell. We vielen voor hun technische gemak, hun gloedvolle spel en hun lef om nieuw repertoire aan te pakken. Dus nee, wij gingen niet naar "Renske met een strijkje", zoals de vriendelijke meneer voor ons in het publiek zei. Wij gingen naar het überhippe Matangi "met een band". Maar ergens halverwege het concert veranderde dat..."

Onze nieuwe medewerker Martine Mussies over "een vrouw met grootse dromen, die niet in hokjes passen."

Klik hier om haar uitgebreide concertverslag te lezen.

Labels: ,

(Maarten van de Ven, 24.10.12) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.