Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview
Franz von Chossy


"Ik ben waarschijnlijk een gesloten mens en emoties laat ik niet makkelijk zien. Ik vind het heel moeilijk om te praten over muziek. Als ik speel zijn er niet echt beelden, dan is het heel subtiel. Het is abstract en voelt gewoon als een andere wereld, waar je geen woorden hoeft te gebruiken, een andere dimensie. Als je ophoudt met spelen, duurt het even voordat je weer terug bent op aarde. Ik ben niet echt een religieus mens, maar dit 'hogere' geeft wel te denken. Hoe is dit mogelijk? Hoe kan het dat een mens dit vermogen heeft? Ik geloof niet in de bijbel, maar ik geloof wel in krachten die niet te verklaren zijn. Voor mij is kunst en muziek de deur daarnaartoe."

Donata van de Ven sprak met Franz von Chossy, een klavierkunstenaar die muziek liever voor zich laat spreken.

Lees hier het volledige interview.

Labels:

(Maarten van de Ven, 9.7.13) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.