Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Column Herbert Noord
In memoriam: John C. Marshall


"Het contact met John in 1987 kwam op tamelijk curieuze wijze tot stand. Roberto Haliffi belde mij op met de vraag of ik met een Engelse gitarist wilde samenspelen. Hij noemde een naam die mij totaal onbekend voorkwam. Daar had ik geen probleem mee, maar ik vroeg Roberto wel naar het waarom. Het kwam erop neer dat deze Engelse gitarist ernstig ziek was geweest, min of meer uit de dood opgestaan eigenlijk, en dat hij zich op een contemplatief moment had afgevraagd wat hij nou dolgraag nog zou willen doen. Het voor de hand liggende antwoord was natuurlijk: met een Hammondorganist optreden."

Herbert Noord staat stil bij de dood van John C. Marshall, die zondag 2 september op 71-jarige leeftijd overleed. Hij speelde samen met onder meer Chet Baker, Slide Hampton en Hans Dulfer, maar ook met de formatie Advanced Warning, waar Herbert ook deel van uitmaakt.

Klik hier om zijn column te lezen.

Meer weten?
Klik hier om een interview met John Marshall te lezen.

Labels: ,

(Maarten van de Ven, 17.9.12) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.