Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview / Jazztube
Stephanie Trick


"Momenteel ben ik me aan het voorbereiden voor een aantal concerten met het trio. Ik studeer meer standards in, van Cole Porter en George Gershwin en anderen. Ik ben ook liedjes uit de swingperiode aan het ontdekken. Dat komt mede voort uit mijn samenwerking met de Italiaanse pianist Paolo Alderighi. We maken onze eigen arrangementen van songs uit het swingtijdperk en daarbinnen improviseren we weer. Daar heb ik me de laatste tijd in verdiept. Maar ik ben vanzelfsprekend ook constant bezig meer stridestukken aan mijn repertoire toe te voegen. Daar heb ik mijn naam mee gevestigd."

Eddy Determeyer sprak met de jonge Amerikaanse stride-, ragtime- en jazzpianiste Stephanie Trick, die onderdeel uitmaakt van het opmerkelijke aanbod aan vrouwelijke topartiesten op het komende
Breda Jazz Festival (17-20 mei).

Klik hier om het interview te lezen.

Bekijk de Jazztube!
Klik op de afbeelding linksboven om te kijken naar een live-uitvoering van James P. Johnsons 'You’ve Got to Be Modernistic', uitgevoerd door Stephanie Trick op 31 december 2010 in de Sheldon Concert Hall in St. Louis, Missouri.

Labels: ,

(Maarten van de Ven, 2.5.12) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.