Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Column Herbert Noord
Onbekend, maar zeer bemind


"Toen ik eens met Richard 'Groove' Holmes aan het dineren was, kwam het gesprek op hoe de Hammond in ons leven was gekomen. Ik vroeg deze reus of hij net zoals ik ook met piano begonnen was. Zijn antwoord zal ik mijn leven lang niet vergeten: 'No man, I was seventeen and walked into the church and I saw the organ. I sat behind it and on that god-given moment I could play.' Dat voorval vond plaats in de kerk, waar praktisch alle zwarte organisten hun sporen hebben verdiend, want daar stond meestal een Hammond."

Herbert Noord vertelt hoe de Hammond in zijn leven kwam en vergelijkt de Amerikaanse aanpak van het instrument met de Europese. Het eerste deel van een special over dit beruchte orgel.

Klik op bovenstaande button om zijn column te lezen.

(Maarten van de Ven, 5.3.11) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.