Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Nieuws
Internationaal platencontract voor Wouter Hamel


De Amsterdamse jazzzanger Wouter Hamel gaat zijn platen binnenkort internationaal uitbrengen. Hij tekende onlangs een contract met het Britse label Decca/Universal voor het wereldwijd uitbrengen van zijn muziek en het maken van een nieuw album.

Hamel heeft de deal te danken aan een toevallig bezoek van een Britse toerist aan Amsterdam. "Ik kreeg plotseling een mailtje doorgestuurd via mijn website van een mevrouw uit Engeland die mijn muziek had gehoord in een winkel tijdens het shoppen in Amsterdam. Nou krijg ik wel eens vaker berichten van muziekliefhebbers, maar dit bleek een geval apart te zijn." Deze 'fan' kende de juiste mensen in de muziekwereld in Engeland en zo kwam het album bij de juiste persoon bij Universal terecht.

"Een A&R-medewerker van Universal en de baas van het label Decca (Universal) zijn na het horen van mijn muziek overgevlogen uit Londen en toen was de beslissing gevallen, bleek later. En alles op onze voorwaarden, dat was uiteraard erg belangrijk. Geen covers, behalve als ik daar zelf zin in heb. Volledige vrijheid dus."

De internationale versie van het album 'Nobody’s Tune' zal vanaf 1 febuari 2010 uitgebracht worden. Groot-Brittannië is het eerst aan de beurt, waarna Hamels muziek ook in Duitsland, Frankrijk en de rest van Europa en de wereld uitkomt. Fans in Japan en Korea kunnen het album waarschijnlijk al in december 2009 krijgen.

Bron: NU.nl

(Maarten van de Ven, 24.10.09) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.