Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


Interview
Franz Jackson

"Ik zou teruggaan naar New York, waar ik toen een tijdje woonde. Verder had ik niets omhanden. Ik moest op een bus of een trein wachten, die de volgende ochtend zou vertrekken. Dus toen kwam ik op een jamsessie terecht, met Charlie Parker. Op dat moment kon ik niets exceptioneels aan hem ontdekken. Hij speelde prima, hoor. Daar bestond geen twijfel over, hij speelde goed. But I was sharp. Ik had niet het gevoel dat ik weggespeeld werd. Ik moest me wel schrap zetten. Hij was de snelste gast van de stad."

Op 24 september 1992 sprak Eddy Determeyer in Chicago met rietblazer Franz Jackson. Over gangsters, needle beer en de grote bek van Jelly Roll Morton.

Klik hier om het interview te lezen.

Foto: familiearchief Franz Jackson

Labels: ,

(Maarten van de Ven, 2.9.24) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Fire! Orchestra - 'Echoes'

Klik op de hoes om tracks van dit album te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.