Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview
Ingrid Laubrock


"Vaak hoor ik de grote lijnen van een compositie en schrijf ik die neer in woorden. Daarna ga ik het invullen met noten. Occasioneel gebruik ik grafische aanduidingen of instructies, maar alleen als richtingaanwijzers. Ik wil dat muzikanten dingen interpreteren en zo hun eigen persoonlijkheid meebrengen."

Naar aanleiding van een tournee door de Lage Landen had Koen Van Meel een interview met saxofoniste/bandleidster Ingrid Laubrock. Een gesprek over haar muzikale invloeden, ideeën over muziek maken en werkmethoden.

Klik hier voor het volledige interview.

Morgenavond is Ingrid Laubrock's Anti-House live te zien bij JazzCase in Dommelhof, Neerpelt. Klik hier voor meer informatie.

Labels:

(Maarten van de Ven, 24.9.14) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.