Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview / Vooruitblik
Albert van Veenendaal


"Ik verbaas mij erover dat niet veel meer mensen een brede muzikale interesse hebben. Zeker als je in een stad leeft heb je alles om je heen, alle invloeden: pop, jazz, klassiek, latin, rock, noem maar op. Ik heb nooit begrepen dat mensen voor één kamp kiezen. Ik hou van Franse én Duitse literatuur, ik hou van zowel Hollywoodfilms als van Deense films. Het zegt eigenlijk iets over hoe je in het leven staat. Als je nieuwsgierig bent en er zijn al die invloeden, waarom zou je je dan beperken?"

Kwadratuur-redacteur Sven Claeys sprak met pianist, instant composer en labeleigenaar Albert van Veenendaal. Een uitgebreid vraaggesprek over zijn muzikale helden, het streven naar uniciteit, het vrije improviseren, zijn nieuwe solo-cd 'Minimal Damage' en het runnen van een platenlabel.

Klik hier om het interview te lezen.

Aanstaande donderdag treden in Dommelhof, Neerpelt twee formaties op met een centrale rol voor Van Veenendaal: Spoon 3 + Fork en het trio Veenendaal/Kneer/Sun. Een interessant Jazzcase-dubbelconcert met Jodi Gilbert (stem, little instruments), Robert van Heumen (elektronica), Meinrad Kneer (contrabas) en Yonga Sun (drums). Klik hier voor meer informatie.

(Maarten van de Ven, 15.2.11) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.