Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview
Hein van de Geyn


"Tja, dan heb ik nu die job aan het Rotterdams conservatorium, waar ik artistiek manager ben. Die is voor een stuk bureaucratisch, maar ook visionair; hoe kunnen we de richting bepalen voor een nieuw conservatorium van de 21e eeuw? Maar ja, ik ben het zat. En toen kwam ineens die grond in Zuid-Afrika te koop, nota bene naast ons huis! Daar was het moment om te doen wat ik al heel lang wilde doen: opnieuw beginnen. Ik stelde mezelf de vraag 'wie ben ik?' Een corpulente man van 53 met een goed stel hersens. That's it! Niet degene die met Chet Baker speelde en in Carnegie Hall. Of de bekende bassist in dat relatief kleine wereldje. Ik vind het heel prikkelend, dat je weer vooraan begint en niemand bent."

In een openhartig interview met Donata van de Ven vertelt een van Nederlands meest gelauwerde bassisten waarom hij zijn instrument aan de wilgen hangt. Daarnaast kijkt hij terug op zijn rijke carrière.

Lees hier het volledige interview aan de vooravond van zijn vertrek naar Zuid-Afrika.

Op vrijdag 17 september geeft Hein van de Geyn een afscheidsconcert in Porgy en Bess, Terneuzen, met zijn al meer dan 25 jaar bestaande trio met pianist Jack van Poll en drummer Hans van Oosterhout.

(Cees van de Ven, 12.9.10) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.