Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview
Simin Tander


"Ik zong altijd heel intuïtief, zoals in mijn eerste band. Ik had daar de vrijheid ervaren. Toen kwam ik op school. Dan krijg je cijfers en je gaat je toch vergelijken met anderen. En dan krijg je te horen van docenten: dat is goed en dat is slecht. Het klopte niet, het had niks met elkaar te maken voor mij. De vrijheid die ik in de muziek had ervaren... en dan in één keer zit je in een dogma vast van 'je moet dat doen en dat is goed en dat niet'. Weinig docenten kunnen zeggen: 'het is goed, natuurlijk is het nog niet af, maar daar kunnen we aan werken.' Er wordt vooral gelet op wat je niet kan."

Koen Scherer interviewde het veelzijdige jonge aanstormende talent Simin Tander, een Duits-Afghaanse vocaliste die zich kwetsbaar durft op te stellen op het podium, teneinde mensen mee te nemen met haar muziek, "om ze te raken en te openen".

Klik hier om het te lezen.

Morgenavond treedt Simin Tander op in Musis Sacrum met PLoTS, waarin ze samenspeelt met drie andere vrouwelijke muzikanten: violiste Tessa Zoutendijk, pianiste Laia Genc en altsaxofoniste Esmée Olthuis. Het optreden, dat plaatsvindt in café-restaurant Mahlerei, begint om 21.00 uur en is gratis toegankelijk.

(Maarten van de Ven, 19.4.10) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.