Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview
Tineke Postma


"Om mezelf meer bewust te worden van mijn gedachten en emoties, ben ik me ook gaan verdiepen in het boeddhisme. Ik wil het risico uitsluiten om uiteindelijk uit automatisme te handelen, en leren beter mijn grenzen aan te geven. Want hoe meer succesvol ik word, des te meer wordt er aan me getrokken. Het is heel belangrijk de discipline op te brengen om ook eens de rust op te zoeken en niet altijd maar door te gaan. Want vanuit rust (meditatie) ontstaan vaak betere beslissingen. Muziek is 100% mijn passie, daardoor is de scheidingslijn wel heel onduidelijk tussen mijn werk en mijn persoonlijk leven. Het is zo verweven met elkaar. Dan moet je soms wel even bij de dingen stilstaan."

Donata van de Ven interviewde de gedreven saxofoniste Tineke Postma, die onlangs voor het tweede opeenvolgende jaar werd genomineerd voor de prestigieuze Paul Acket Award, als enige Nederlandse tussen vier buitenlandse jazzmusici.

Klik hier om het te lezen.

Vanavond geeft het Tineke Postma Quartet - met pianist Marc van Roon, bassist Frans van der Hoeven en drummer Martijn Vink - een optreden bij JazzCase in Dommelhof, Neerpelt. Het concert begint om 20.30 uur. Klik hier voor meer informatie.

(Maarten van de Ven, 18.3.10) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.