Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview Paul van Kemenade

Morgenmiddag staat altsaxofonist in drie verschillende combinaties in het Utrechtse SJU Jazzpodium: in duo met pianist Harmen Fraanje, in trio met trompettist Eric Vloeimans en bassist Wiro Mahieu en als klap op de vuurpijl met een kwintet met de zinnenprikkelende bezetting Ray Anderson (trombone), Frank Möbus (gitaar), Ernst Glerum (bas) en Han Bennink (drums).

"Die groep is gegroeid uit een carte blanche die ik bij het Bimhuis in Amsterdam had voor een VPRO radio-uitzending. Het leek me leuk om eens te spelen met Ray en Frank Möbus en met Ernst en Han had ik al eerder samengewerkt. We hebben toen drie concertjes in een weekend gedaan en dat viel erg mee. Iedereen had zin om nog een mooie tour te doen en zo heb ik een aantal tripleconcerten kunnen regelen met die twee andere pianoduo's (met Harmen Fraanje en Michiel Braam) en het trio met Vloeimans. Of ik ermee door wil gaan? Wel, ik heb het ze gevraagd, zij vonden het leuk en dan doe ik het natuurlijk direct. Zo hebben ze nu al toegezegd voor een tour in december en die zit ondertussen al vol voor een kleine week. Als ik zo elk jaar twee weken met deze muzikanten zou kunnen krijgen, dan zou dat geweldig zijn."

Koen Van Meel had een interview met deze meeslepende saxofonist, die in 1999 de VPRO/Boy Edgar Prijs kreeg uitgereikt. Klik hier om het te lezen.

Met dank aan Kwadratuur.be, waar het interview eerder verscheen

(Maarten van de Ven, 28.2.09) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.