Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Big Bizar Habit neemt cd op

Na vier jaar is het jazzkamerorkest Big Bizar Habit weer terug in de voltallige elfkoppige bezetting: strijkers, blazers, een ritmesectie en een vocaliste, met achtergronden in jazz, pop, wereldmuziek en geïmproviseerde muziek. Onder hen illustere namen als trompettist Angelo Verploegen, saxofonist Paul van Kemenade, drummer Joost Lijbaart en zangeres Ineke van Doorn. De band speelt composities van Marc van Vugt en improviseert. Beeldende muziek op de grens van lyriek en vrije improvisatie.

Van Vugt: "Toen ik zeven jaar oud was, kreeg ik een grote doos met potloden van Caran d'Ache. Ik was totaal gefascineerd door de mogelijkheden van al die potloden: zo veel kleuren! Big Bizar Habit betekent voor mij hetzelfde: een grote doos kleurpotloden die ik allemaal mag gebruiken; wat strijkers hier, wat koper daar... Als ik voor deze groep componeer, voel ik me net als een schilder. Gebruikmakend van de instrumentale kleuren en mogelijkheden van de spelers vul ik mijn doek."

Aanstaande donderdag geeft Big Bizar Habit een optreden in Theater aan de Slinger in Houten. Het concert wordt opgenomen en zal later worden uitgebracht in de vorm van een nieuwe cd: 'A Painter’s Palette'.

Meer weten?
Lees onze recensie van de cd 'Big Bizar Habit/Strings Only'.

(Maarten van de Ven, 24.2.09) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.