Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview Teddy Charles

"Toen ik drummer Ed Shaughnessy hoorde, heb ik pardoes de brui gegeven aan de drumset - dat niveau zou ik nooit kunnen halen. Daarna wilde ik als pianist aan de kost komen en nam als tweede instrument mijn vibrafoon mee. Gelukkig maar, want als vibrafonist viel ik veel meer op."

In november vorig jaar was de tachtigjarige veteraan Teddy Charles - een toonaangevende vernieuwer in zijn tijd, die samenwerkte met onder meer Charlie Parker, Miles Davis en Charles Mingus - voor de allereerste keer in Nederland, op uitnodiging van de stichting 'Leidse Jazz Geschiedenis'. Hij was eregast bij de uitreiking van het eerste exemplaar van het gelijknamige boek over onder anderen de Nederlandse componist, arrangeur en orkestleider David Broekman, met wie Charles in de jaren vijftig goed bevriend was.

Daarna gaf hij nog een paar concerten met het Walter Wolff Trio. Dat was voor onze medewerker Ken Vos een mooie gelegenheid om de vibrafonist aan de tand te voelen over deze nieuwe bladzijde in zijn carrière. Klik hier om het interview te lezen.

Meer zien en horen?
Teddy Charles was op zaterdag 22 november 2008 te gast bij het VPRO-televisieprogramma Vrije Geluiden. Daarin werd hij geïnterviewd door presentator Hans Flupsen en speelde hij enkele nummers met het Walter Wolff Trio. Klik hier om deze uitzending te bekijken.

(Maarten van de Ven, 10.1.09) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.