Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


Haags cultuuradvies schokt jazzfestivals

De organisatoren van de festivals The Hague Jazz en Pure Jazz zijn verbijsterd over het vorige week uitgebrachte cultuuradvies aan het Haagse college van B&W. De adviescommissie voor het Kunstenplan 2009-2012 vindt dat de gemeente vanaf volgend jaar geen subsidie aan de festivals moet verstrekken.

"Ik verkeer in shock," zegt Ruud Wijkniet, organisator van The Hague Jazz. "Het festival zoals dat in het advies wordt beschreven, is niet ons festival. Dit is niet te begrijpen. Ik ga ervan uit dat dit advies niet door de gemeente wordt overgenomen." De adviescommissie noemt The Hague Jazz, dat deze week zijn derde editie beleeft, 'te behoudend, weinig avontuurlijk en te commercieel'.

Eelco van Velzen, organisator van Pure Jazz, zegt 'zeer teleurgesteld' te zijn. De commissie zet vraagtekens 'bij de zakelijke professionaliteit van de organisatie'. "Ik ben persoonlijk teleurgesteld, maar constateer ook dat dit advies een klap is voor de jazz in Den Haag in algemene zin, want ook The Hague Jazz krijgt niks. Ik vraag me af wat de commissie dan wél wil," zegt Van Velzen.

Beide organisatoren weigeren zich neer te leggen bij wat zij zien als 'een aanval op de jazz' in Den Haag.

Bron: AD

(Maarten van de Ven, 19.5.08) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.