Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview Eric Vloeimans

"Mijn vader werkte in de Heineken-fabriek aan de Zandzuigerstraat. Er waren toentertijd alleen maar mensen van Heineken, die in de fanfare mochten. Zodoende zat ik daar tussen die gasten, de gemiddelde leeftijd was volgens mij vijftig. De eerste die boven mij kwam, was dertig of zo. En ik was twaalf. 'Menneke, komde gij maar effe mee. Moete gij een colaatje of zo, wittewel?' Ja, zo'n pekske, hahaha! Ja jongen, echt zo'n zwarte broek met zo'n gouden rand en zo'n ding met van die rode dingen, gouden knopen en zo'n slipjas tot hier zo. Jézus, man! Dat vond ik toch wel geweldig."

Trompettist Eric Vloeimans vertelt Eddy Determeyer over zijn ervaringen bij de fanfare aan het begin van zijn carrière. Lees hier het complete interview.

Komende dinsdag, 17 april, speelt Eric Vloeimans met Florian Weber, een nog jonge, klassiek opgeleide Duitse pianist, in café-restaurant De Derde van Mahler in Arnhem. De aanvang is 21.30 uur. Het concert is gratis toegankelijk.

(Maarten van de Ven, 11.4.07) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.