Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview John Engels

"Het spelen met jonge mensen houdt me jong, want ze denken anders. Zij leren van mij en ik leer van hen. Jonge talenten moet je zien als bloemen, die nog open moeten gaan. Met talent alleen ben je er namelijk nog niet. Het is mij ook niet komen aanwaaien. Ik heb er heel hard voor moeten werken. Jongeren zijn met hun eigen ding bezig, hebben een eigen identiteit. Als ik de nieuwe generatie zie, wou ik dat ik weer zestien was. Er zijn een paar van die vogeltjes, waar ik een goed gevoel bij heb. Die geef ik zo nu en dan een voorzichtige hint. Ze mogen altijd bij me langskomen, voor hen staat mijn huis open."

Het algemeen cultureel opinieblad De Moanne, dat zich richt op de Friese cultuur, bracht in juli een themanummer uit over alle vormen van bewondering. In dat kader had Marita de Jong een interview met drummer John Engels, die door velen bewonderd wordt, onder anderen door Sebastiaan de Krom, de drummer van Jamie Cullum. Marita zal Draai om je oren in de toekomst nog meer interviews gaan leveren.

Klik
hier om het interview te lezen.

Meer weten?
  • Klik hier voor ditzelfde interview, maar dan met een intro in het Fries.
  • De website van De Moanne.

    (Anoniem, 7.8.06) - - [naar boven]


    Lees verder in het archief...








  • Menupagina's:




    Cd van het moment:
    Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

    Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





    Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
    Mail de redactie.