Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 




Interview Sonny Rollins

"In bijna alle bezettingen waarin ik speelde was ik meestal de jongste muzikant. Nog voor mijn twintigste speelde ik in de band van mensen zoals Miles Davis en Bud Powell. Maar zij zagen mij nooit als het jonge broekie, terwijl die mensen voor mij in die tijd een soort goden waren. Zelfs Charlie Parker en Thelonious Monk keken tegen mij op. Dat dwong ik toch af door mijn spel en dat was toch wel heel bijzonder."

Jean-Paul Heck had een interview met de laatste nog levende jazzlegende uit het fameuze rijtje van Miles Davis, Charlie Parker, John Coltrane en Dizzy Gillespie: tenorsaxofonist Sonny Rollins. Klik op bovenstaande button om het te lezen.

(Anoniem, 30.1.06) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.