Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


Gijs Hendriks (foto: Jasper Heijstek)

Interview met jubilerende Gijs Hendriks

Op donderdag 28 april viert saxofonist Gijs Hendriks in Muziekcentrum Vredenburg in Utrecht zijn 50-jarig jubileum als jazzmuzikant, met bijzondere formaties en speciale gasten als Ilja Reijngoud en Michael Moore. Op de
website van Hendriks kun je het complete programma vinden, onder het kopje 'Jubileum'.

"Ik heb in mijn leven veel vervelende dingen meegemaakt. Als je je nek uitsteekt, wordt je dat niet in dank afgenomen. Waarschijnlijk hebben ze aan mij niet veel geld kunnen verdienen. Ja, dan ben je bij dat soort gasten het kind van de rekening. Ik ben in ieder geval altijd mezelf gebleven. Ik heb een eigen mening over de dingen. Ik doe geen concessies. Dan hoeft het voor mij niet meer."

Een soms wat verbitterd klinkende Hendriks maakt van zijn hart geen moordkuil in een openhartig en uitgebreid interview met Jacques Los. Lees het hier.

(Anoniem, 20.4.05) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.