Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


John Engels (foto: Cees van de Ven)

John Engels is kleurenblind

Engels liep van huis weg en vertrok op zijn zeventiende naar het buitenland. Op tournee met de Surinaamse saxofonist Kid Dynamite, als enige blanke in het orkest. "Tja, dat was in die tijd misschien wel bijzonder, daar heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. Ik ben kleurenblind, zeg ik altijd. (...) Als ik lekker zit te spelen kom ik in een andere dimensie terecht en dat is het mooiste wat er is. Alleen denk ik soms: van mij hoeft het niet meer. Misschien zou ik er even uit moeten, rust nemen. Maar ja, na vier dagen vakantie word ik knettergek, dan wil ik weer spelen. (...) Als ik nu dood zou omvallen, is mijn leven mooier geweest dan ik ooit had kunnen dromen."

Lees
hier het openhartige interview van Tanya Wijngaarde met deze sympathieke drummer.

(Anoniem, 21.2.05) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.