Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


De cover van Paul Wellers 'Studio 150'

Interview Benjamin Herman

"Candy Dulfer was op tournee met Prince, en ze was zo vriendelijk mijn telefoonnummer door te geven aan Paul Weller. Toen ik werd gebeld sprong ik een gat in de lucht. Mijn vriendin, die een grote fan is, werd helemáál gek. Ooit stond ik vooraan bij The Jam in Paradiso. In die tijd zat ik diep in de Engelse scene. Alles op Stiff Records volgde ik helemaal, en ook een groep als The Jam. En nu had ik een van die jeugdhelden aan de lijn."

Saxofonist Benjamin Herman speelt mee op 'Studio 150', het nieuwe 'coveralbum' van de Engelse zanger/gitarist. In een
interview met Remco Takken vertelt hij over Wellers muzikale aanpak en over zijn eigen nieuwe cd 'Heterogeneity', die onlangs uitkwam bij
A-Records/Challenge.

Het Benjamin Herman Quartet, met ondermeer Carlo de Wijs en Jesse van Ruller geeft de komende maanden een aantal concerten:
26-11-2004: De Meervaart Amsterdam
11-12-2004: Schouwburg, Deventer
06-01-2005: Beauforthuis, Austerlitz
06-02-2005: Amphion, Doetinchem
16-02-2005: Parkstad Theater, Heerlen

(Anoniem, 14.11.04) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.