Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


A4

Avontuurlijk kwartet A4 opent Jazz in Duketown

Komende vrijdag openen gitarist Anton Goudsmit, saxofonist Efraïm Trujillo, bassist Jeroen Vierdag en drummer Martijn Vink Jazz in Duketown, het vierdaagse jazzfestival in Den Bosch. Goudsmit vertelde ons het volgende over deze formatie: "A4 is dus eigenlijk mijn oude trio, maar dan met Efraïm. De VPRO en het Muziekcentrum in Den Bosch wilden dit trio graag hebben naar aanleiding van de compositieopdracht die ik vorig jaar oktober heb gedaan met dit trio als basis. We hopen dat het weer net zo leuk wordt als laatst in Eindhoven (waar de groep in
Wilhelmina veel indruk wist te maken met een frisse cocktail van ritmisch veelgelaagde, superfunky en eigenzinnige jazz, red.). 't Is wel wat strakker maar dat heeft ook zo zijn voordelen... Het geheel wordt opgenomen door de VPRO, dus ik vind het heel spannend. Het materiaal is allemaal door mij geschreven, maar de band krijgt wel veel ruimte (hoop ik). Het is bedoeld als een soort van moderne jazz. Ik ben onlangs door iemand benaderd die wel een cd zou willen financieren. Daarop wil ik al het 'leuke' werk met Arnold doen en het 'strakke' werk met Jeroen."

Foto: Cees van de Ven


(Anoniem, 27.5.04) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.