Draai om je oren
Jazz en meer - Weblog





 


Juraj Stanik - 'Shaken Not Stirred'

Juraj Stanik - 'Shaken Not Stirred' (Maxanter Music Productions, 2003) *****

Het gebeurt niet zo vaak, dat ik een cd lang bij of in mijn cd-speler heb. Het moet daarom maar gezegd, deze cd is voor mij de beste pianotrio-cd die ik in 2004 onder oren heb gekregen. Een subliem schijfje van een begenadigd pianist en componist. Voortreffelijk is ook het spel van Staniks companen Marius Beets (contrabas) en Owen Hart (drums). En wat een geluidsbeeld! Spoed je naar de platenzaak om deze cd ongehoord te kopen, je boekt dan tijdwinst om zijn muziek in alle rust onderhuids te laten komen. In een eveneens lovende recensie schreef Ken Vos... 'maar stilistisch is het een beetje voorzichtig allemaal'. Ik ben het daar volstrekt mee oneens! Hier valt alles subliem op z'n plaats, het geheel is coherent en het blijft boeiend tot de laatste noot.

Kortgeleden speelde Juraj zijn opvallende spel in het kwartet van
Tineke Postma in Jazz at the Crow. Met zijn cd 'Shaken Not Stirred' heeft hij mij nu helemaal overtuigd en ben ik in zijn ban. Woorden schieten tekort, dus laat de noten liever spreken en oordeel zelf!

Klik hier voor meer informatie.

Labels:

(Anoniem, 30.4.04) - - [naar boven]


Lees verder in het archief...








Menupagina's:




Cd van het moment:
Sylvie Courvoisier - 'Chimaera'

Klik op de hoes om een track te beluisteren en voor meer informatie





Nieuws, tips, suggesties, adverteren, meewerken?
Mail de redactie.